Język:
Przejdź na hebe.pl

PIERWSZE KROKI W HEBE

Zobacz jak będzie wyglądał Twój pierwszy dzień pracy:

1 ZAPOZNANIE Z ZESPOŁEM

Do tej pory, podczas rekrutacji miałaś/eś okazję poznać swojego przełożonego – Kierownika Sklepu. W pierwszych dniach pracy poznasz pozostałe osoby z zespołu, z którymi będziesz widywać się na co dzień.

2 POZNANIE SKLEPU

Być może doskonale znasz już z perspektywy klienta każdy zakątek sali sprzedaży Hebe, w którym rozpoczynasz pracę W pierwszym dniu, wspólnie z przełożonym lub doświadczonym pracownikiem, poznasz jeszcze dokładniej rozmieszczenie poszczególnych stref sklepu. Zobaczysz również całe zaplecze, dowiesz się, gdzie przechowywany jest towar, w którym miejscu znajduje się pomieszczenie socjalne, szatnia oraz biuro.

3 SZAFKA I STRÓJ SŁUŻBOWY

Pierwszego dnia zostanie przydzielona Ci szafka pracownicza, w której będziesz przechowywać swoje rzeczy osobiste. Otrzymasz również charakterystyczny uniform (dla kobiet) lub koszulę (dla mężczyzn), które będą głównym elementem Twojego stroju służbowego.

4 BHP

Bezpieczeństwo to podstawa, dlatego w pierwszym dniu pracy w Hebe, poznasz ogólne przepisy BHP. Przestrzeganie ich już od pierwszych dni pracy pozwala kształtować dobre nawyki i uniknąć wypadku przy pracy. Nawet podczas pracy w sklepie, możesz mieć styczność np. z pożarem, zalaniem, zranieniem, skręceniem czy upadkiem. Od razu więc dowiesz się, w jaki sposób bezpiecznie wykonywać swoje codzienne zadana, poznasz drogi ewakuacyjne oraz zapoznasz się z dokumentacją.

5 INSTRUKTAŻ STANOWISKOWY

Wspólnie z przełożonym, przejdziesz instruktaż stanowiskowy. Działania te są niezbędne do tego, abyś w kolejnych dniach wdrażał/a się na nowe stanowisko pracy.

6 WAŻNE NUMERY

Poznasz swój SAP, który jest unikalnym 8-cyfrowym numerem, który będziesz wykorzystywać między innymi logując się na portale firmowe. Nie musisz uczyć się go na pamięć, znajdziesz go na odwrocie swojego identyfikatora. Warto zapisać też numer telefonu do Twojego sklepu oraz zapamiętać numer Twojej lokalizacji (np. R002).

TAK SWÓJ PIERWSZY DZIEŃ W HEBE
WSPOMINAJĄ NASI PRACOWNICY 🙂

ELEMENTY WSPIERAJĄCE TWOJE WDROŻENIE:

PLATFORMA EDUKACYJNA

Już w pierwszych dniach pracy otrzymasz dostęp do firmowej platformy edukacyjnej, która będzie Twoim głównym narzędziem wdrożeniowo-rozwojowym. Znajdziesz tam wszystkie treści przygotowujące Cię do pracy w Hebe, a także szkolenia asortymentowe, procedury oraz dodatkowe, różnorodne e-learningi, dzięki którym możesz rozwijać się w wybranym obszarze (języki obce, myślenie nieszablonowe, zarządzanie czasem, uważność).

3 TYGODNIE WDROŻENIA

Aby ułatwić Ci poznanie wszystkich obszarów związanych z Twoją nową pracą, wdrożenie zostało podzielone na 3 tygodnie. W każdym nauczysz się krok po kroku nowych umiejętności oraz będziesz mieć możliwość w praktyce wykorzystać zdobytą wiedzę. Na platformie edukacyjnej znajdziesz wszystkie informacje niezbędne do pracy. Otrzymasz także notatnik, aby móc zapisać w nim wszystkie najważniejsze rzeczy.

GRUPA FACEBOOKOWA

Jako Hebe tworzymy międzynarodową społeczność, dla nas Piękno to Ludzie. Dlatego już od pierwszego dnia pracy możesz dołączyć do zamkniętej, wewnętrznej grupy #hebest Beauty Lovers. To miejsce, w którym dzielimy się wiedzą, przekazujemy informacje prosto z Biura Głównego oraz organizujemy konkursy dla pracowników. O to, jak dołączyć do naszej społeczności, zapytaj jednego ze współpracowników – na pewno powie Ci, jak to zrobić 😊.

DOSTĘP DO PORTALI

Dowiesz się, w jaki sposób zalogować się i korzystać z wszystkich portali i benefitów:
– DlaNasWJM – portal dla pracowników Jeronimo Martins Polska, znajdziesz tam paski płacowe, dokument PIT oraz złożysz oświadczenie o dochodzie, aby móc korzystać z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych (FSŚS)
– MyBenefit – na tym portalu wykorzystasz środki z ZFŚS, wybierając spośród bogatej oferty benefitów
– BenefitSystems – dzięki tej platformie, zyskasz możliwość zakupu pakietu Multisport PLUS już od 50 zł/2 miesiące

SZKOLENIE Z PODSTAW KOSMETOLOGII I OBSŁUGI KLIENTA

Po zakończonym okresie wdrożenia, czyli zrealizowaniu 3-tygodniowego programu, Twój przełożony zgłosi Cię do uczestnictwa w 6-godzinnym szkoleniu online z Trenerem wewnętrznym. Podczas warsztatu zgłębisz wiedzę o Hebe, podstawach kosmetologii i pielęgnacji, składnikach aktywnych oraz obsłudze klienta.

TYM SIĘ BĘDZIESZ ZAJMOWAĆ:

Doradzanie produktów klientom sklepu
Obsługa kasy fiskalnej
POMOC PRZY KASIE SAMOOBSŁUGOWEJ
Wykładanie produktów na półki sklepowe
Aktualizowanie cen
Dbanie o estetyczną ekspozycję produktów
Przyjmowanie dostaw
Kompletowanie zamówień sklepu internetowego

CO ZABRAĆ ZE SOBĄ PIERWSZEGO DNIA?

Ulubiony kubek
1
Coś do jedzenia podczas przerwy
2
Oryginał badań lekarskich
3
SPodnie i buty na przebranie
4
Pozytywne nastawienie
5
Mnóstwo pozytywnej energii
6

Najczęściej zadawane pytania

Czy w zespole pracują same kobiety?

W praktyce – to zależy od załogi konkretnego sklepu. Specyfika naszej branży sprawia, że statystycznie ponad 90% pracowników naszych sklepów to kobiety, ale zatrudniamy również mężczyzn, jeśli widzą tu swoje miejsce. Zapytaj Kierownika, czy konkretnie w Twoim zespole pracuje jakiś pan 😉

Czy dostanę kawę/herbatę? Czy mam przynieść swoje naczynia i napoje?

Jako Hebe zapewniamy pracownikom najpotrzebniejsze środki takie kawa rozpuszczalna, herbata czarna ekspresowa, cukier, mleko do kawy czy woda z dystrybutora. Kierownik Sklepu zamawia te rzeczy centralnie. W pomieszczeniu socjalnym najczęściej są naczynia, które teraz użytkują pracownicy, warto przynieść swój ulubiony kubek, miseczkę czy talerzyk. Dzięki temu  łatwiej będzie się zaaklimatyzować, a jeśli ktoś będzie chciał zrobić Ci kawę – będzie już wiedział w którym kubku 😊

Czy muszę jechać gdzieś na szkolenie?

Wdrożenie do pracy odbywa się zazwyczaj w sklepie, w którym będziesz pracować. Wyjątek stanowią oczywiście nowe lokalizacje, w których otwierać będzie pierwsze Hebe – w takiej sytuacji wdrożenie będzie odbywało się w najbliższej możliwej lokalizacji – oczywiście w ramach delegacji, co oznacza, że zwracamy koszta przejazdów oraz naliczane są diety żywieniowe. Szkolenia w Hebe realizujemy w formie online oraz przez platformę edukacyjną. To oznacza, że możesz brać udział w tych aktywnościach komfortowo, choćby z własnej kanapy 😊. O więcej szczegółów na temat terminów, kwestii organizacyjnych i możliwości szkoleniowych zapytaj Kierownika lub Zastępcy.

Jak układany jest grafik pracy? Jakie obowiązują zasady?

Kierownik Sklepu przygotowuje grafik na cały miesiąc pracy dla swojego zespołu do 20. dnia miesiąca poprzedzającego, np. grafik na czerwiec jest przygotowywany do 20 maja. W grafiku możesz mieć zaplanowane zmiany poranne, środkowe i popołudniowe – w każdym godziny rozpoczęcia i zakończenia zmian mogą być nieco różne ze względu na różne godziny otwarcia i zamknięcia sklepów oraz cykl dostaw. W wybranych lokalizacjach zdarzają się godziny nocne, za które oczywiście otrzymasz odpowiednie wynagrodzenie. W przypadku ważnych dla Ciebie terminów (wizyty lekarskie, plany rodzinne, wyjazdy itp.) możesz zgłosić swoje prośby grafikowe do Kierownika Sklepu. Jego warto również dopytać pierwszego dnia o to, jak wyglądają zmiany i godziny pracy w Twoim Hebe.

Czy mogę mieć wolne we wszystkie weekendy/soboty?

Grafik pracy uwzględnia prośby pracowników, zmiany promocji, dostawy oraz uwzględnia wytyczne prawa pracy. Chcemy, aby grafiki były ułożone możliwie jak najbardziej sprawiedliwie, co oznacza, że najczęściej każdy członek zespołu pracuje w soboty/handlowe niedziele. Oczywiście nie wszystkie 😊 Konkretnych odpowiedzi w tym temacie udzieli Ci Kierownik Sklepu.

Jaka atmosfera jest w pracy?

W Hebe piękno to ludzie – naszą siłą jest praca zespołowa i przyjazna atmosfera. Działamy profesjonalnie i zgodnie z procedurami i standardami, ale jednocześnie na luzie. Przygotuj się na to, aby powiedzieć nowym współpracownikom kilka zdań o sobie, to pomoże Wam przełamać lody i poznać się wzajemnie. Relacje w zespołach są partnerskie i koleżeńskie, a wielu z nas znalazło tu przyjaciół na lata. Wierzymy, że i Ty u nas będziesz czuł się komfortowo 😊

Czy obowiązują jakieś standardy dotyczące wyglądu?

W przypadku kobiet – Makijaż jest elementem wizerunku naszego pracownika, ponieważ wpływa na wizerunek całego Hebe. Aby skutecznie doradzać produkty i sprzedawać je, konieczne jest zbudowanie w oczach klienta autorytetu eksperta. Makijaż bardzo w tym pomaga, wiemy jednak, że nie każdy czuje się dobrze w jego mocnej wersji. Dlatego pozostawiamy Ci wybór – podkreśl wyraźnie jedną okolicę – oczy lub usta lub twarz. Możesz skorzystać z testerów dostępnych w sklepie. Często nasi Kierownicy mają zabezpieczone higieniczne testery/próbki do dyspozycji dla zespołu. Nie mamy zniżek pracowniczych, ale nie martw się – dzięki licznym konkursom wewnętrznym, kafeterii benefitów oraz wielu atrakcyjnym promocjom, Twoja kosmetyczka z pewnością szybko zapełni się kosmetycznymi perełkami 😊 W przypadku mężczyzn – warto zadbać o dłonie i brodę (jeśli oczywiście ktoś posiada). Każdy z naszych pracowników otrzymuje również koszulę/fartuch kosmetyczny, o które warto dbać by były zawsze świeże i wyprasowane.

Ile trwa moja przerwa w pracy?

Zgodnie z obowiązującym kodeksem pracy, każdemu pracownikowi, który pracuje danego dnia powyżej 6h – przysługuje 15min przerwy w pracy. Jeśli zmiana zaplanowana jest na 6h lub mniej – przerwa nie przysługuje.

Czy możliwe jest przeniesienie na inny sklep?

Tak. Jeśli w Twoim mieście jest inne Hebe lub w okolicy jest ich kilka, możesz zostać okazjonalnie oddelegowana/y do innej lokalizacji celem wsparcia załogi w przebudowie sklepu, trudnej sytuacji personalnej lub np. przy przygotowywaniu otwarcia nowego Hebe. Możliwość zobaczenia, jak wyglądają realia pracy w innym sklepie, to często ciekawe doświadczenie pozwalające zdobyć nowe doświadczenia i znajomości. Takie oddelegowanie odbywa się zgodnie z obowiązującymi regulacjami prawa pracy. Oczywiście masz możliwość również zawnioskowania o zmianę sklepu z różnych względu, np. prywatnych – typu zmiana miejsca zamieszkania.

Czy odpowiadam za uszkodzony w Hebe towar/kradzieże/manko kasowe?

Nie. Nie obciążamy naszych pracowników kosztami związanymi z takimi wydarzeniami. W przypadku kradzieży czy uszkodzenia towaru postępujmy zgodnie z obowiązującą wszystkie sklepy procedurą. Poznasz ją lada dzień 😉